Akademia Kompetencji Kluczowych

Akademia Kompetencji Kluczowych


Kompetencje matematyczne- klasy 7

W ramach Akademii Kompetencji Kluczowych uczniowie klas siódmych wykonywali grę matematyczną Monopoly, Matmapoly.
Dodatkowym zadaniem było zaprojektowanie swojego pokoju marzeń wraz z wykonaniem planu oraz kosztorysu. Opiekunem była p. Marzena Zarek -Wrzyszcz.


Kompetencje matematyczne – klasy 6

W ramach projektu „Akademia kompetencji kluczowych” uczniowie klas 6 realizowali projekt edukacyjny „Matematyka w życiu codziennym”. Projekt miał uświadomić uczniów o wszechstronności matematyki w życiu codziennym, kody, kosmos, religijne ornamenty, świecie przyrody, architekturze a nawet sporcie. Dzięki temu przekonali się że matematyka nas otacza, warto się nią zainteresować, bo nie da się bez niej żyć.

Uczniowie mieli za zadanie znalezienie informacji w jaki sposób matematyka jest wykorzystywana w różnych dziedzinach życia: SKLEP. KUCHNIA, ARCHITEKTURA, SPORT.

Swoje prace uczniowie przygotowali w formie prezentacji oraz plakatów

Tekst opracowała: Dorota Mielniczuk – Bogut


Kompetencje matematyczne – oddział przedszkolny

W ramach realizowanego w naszej szkole projektu ,,Akademia kompetencji kluczowych’’ w grudniu dzieci z oddziału przedszkolnego podczas zabawy tematycznej ,,Sklep’’ rozwijały kompetencje matematyczne.

Zabawa przebiegała według pomysłu dzieci, same ustaliły, że będzie to sklep z ozdobami świątecznymi, które posłużą do dekoracji sali. Na początku zaaranżowały przestrzeń sklepową, dostarczony do sklepu towar posegregowały, wyceniły i ustawiły na półkach. Następnie przypomniały jaka waluta obowiązuje w Polsce, oraz układały monety i banknoty od najmniejszej do największej wartości. Operując przydzielonymi kwotami  przystąpiły do robienia zakupów, wykonując przy tym proste operacje matematyczne.

Wszystkie dzieci były bardzo zaangażowane w zabawę, chętnie wcielały się zarówno w role sprzedawcy i klienta, pamiętając o właściwym zachowaniu. Zakupionymi towarami z radością ozdobiły swoją salę.

Tekst opracowała: Danuta Łotysz


Wielojęzyczność

W ramach realizowanego w naszej szkole projektu „Akademia kompetencji kluczowych” w listopadzie uczniowie klasy 7b i 8 rozwijali kompetencje w zakresie wielojęzyczności. W związku z tym nauczycielki języków obcych Aneta Jaroszyńska, Justyna Hajduk i Ewelina Sobowicz przeprowadziły lekcje on-line poświęcone obchodom 102 rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości. W trakcie zajęć z języka angielskiego i rosyjskiego uczniowie poznali słownictwo nawiązujące do obchodów tego narodowego święta. Poza tym nauczycielki zorganizowały konkurs na plakat, którego tematem przewodnim było Święto Niepodległości. Ze względu na pracę zdalną uczniowie mieli za zadanie wykonać plakat w Canvie lub przy pomocy innego narzędzia internetowego umożliwiającego tworzenie projektów graficznych. Plakat miał zawierać poznane na lekcjach słownictwo w języku polskim, angielskim i rosyjskim. Kryteriami oceny plakatu były: trafność doboru tematu, szata graficzna i estetyka, poprawność językowa, czytelność, pomysłowość i wkład pracy włożony w wykonanie plakatu. Otrzymane plakaty zostały ocenione przez komisję, w skład której weszły nauczycielki języków obcych. Najlepsze prace prezentujemy na stronie szkoły, a wszyscy uczniowie za wykonane plakaty dostali oceny cząstkowe w zależności od otrzymanej noty.

Wszystkim uczniom dziękujemy za zaangażowanie i gratulujemy pomysłowości.

 Tekst opracowała: Ewelina Sobowicz


Debata: „Internet to nie wszystko”

Dnia 16 października uczniowie klasy VIII w ramach zajęć kształtujących kreatywność przygotowali debatę na temat „Internet to nie wszystko” w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego Akademii Kompetencji Kluczowych. Uczniowie wcielili się w rolę ekspertów, którzy odpowiadali na trudne pytania typu:

Czy dorośli wiedzą ile czasu ich dzieci poświęcają na korzystanie z sieci?
Czy mają nad tym kontrolę?
Kiedy dziecku dać telefon?
Kiedy i kto ponosi odpowiedzialność za działania podejmowane w internecie?
Jak długo dziecko w ciągu dnia może mieć kontakt z wysokimi technologiami?

Uczniowie zabierający głos w debacie Julia Kulik, Kinga Rosińska, Aleksandra Wilkos, Izabela Guluk, Ksawery Pitus, Mikołaj Zarek, Mateusz Stopa i Antoni Emerla przedstawiali bardzo ciekawe informacje oraz badania naukowe, które pozwalały zgłębić podejmowane problemy.

Prowadząca debatę Oliwia Kawka zaprezentowała ekspertom jak i uczniom obserwującym debatę film  „Uzależnieniom behawioralnym mówię stop” który  wskazywał jakie są objawy uzależnienia lub zagrożenia uzależnieniem oraz sposoby przeciwdziałaniu temu zjawisku.

Na koniec debaty uczniowie mogli usłyszeć jakie zalety mogą wypływać z rozważnego korzystania z wysokich technologii. W przygotowania do debaty zaangażowała się również Anna Kwiecińska.
Debatę zorganizowała pani Ewa Zarek.

Tekst opracowała:  Ewa Zarek