Drukarka 3D i robotyka

Drukarka 3D i robotyka

grudzień

Na zajęciach kreatywnych w ramach Laboratorium Przyszłości  w październiku uczniowie klasy 5 poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, obwody, które tworzyli miały za zadanie sterowanie jasnością diody. W projekcie wykorzystano diodę koloru białego. Uczniowie stworzyli program, który miał za zadanie kontrolowanie jasności diody za pomocą potencjometru. Uczniowie wykonali obwody w formie wirtualnej w programie Tinkercad a następnie zrealizowali je na płytkach stykowych.

Na zajęciach świetlicowych uczniowie klasy 5 w ramach Laboratorium Przyszłości doskonalili swoje umiejętności z obsługi programu Tinkercad tworząc projekty 3D do wydruku. Tworzyli projekty ozdób choinkowych w związku ze zbliżającymi się świętami. Poznali sposób przygotowania projektu do druku oraz kilku uczniów wydrukowało swoje prace.


listopad

Na zajęciach świetlicowych uczniowie klasy 5 w ramach Laboratorium Przyszłości doskonalili swoje umiejętności z obsługi Tinkercada tworząc projekty 3D do wydruku. Tworzyli modele 3D swoich domów oraz zaczęli projektować ozdoby choinkowe w związku ze zbliżającymi się świętami. Poznali sposób przygotowania projektu do druku oraz kilku uczniów wydrukowało swoje prace.


wrzesień-październik

Na zajęciach kreatywnych w ramach Laboratorium Przyszłości  w październiku uczniowie klasy 5 poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, obwody, które tworzyli miały za zadanie sterowanie diodą RGB. W projekcie wykorzystano diodę RGB. Uczniowie stworzyli program, który miał za zadanie zapalanie się diody w różnych kolorach.  W ramach zajęć świetlicowych uczniowie klasy 5 w ramach Laboratorium Przyszłości doskonalili swoje umiejętności z obsługi Tinkercada tworząc projekty 3D do wydruku. Poznali sposób przygotowania projektu do druku oraz wydrukowali swoje prace.


kwiecień-maj-czerweic

Na zajęciach w ramach Laboratorium Przyszłości  w maju uczniowie klasy 4 w ramach zajęć świetlicowych poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, obwody, które tworzyli miały za zadanie generowanie dźwięku. W projekcie wykorzystano Buzer czyli mały głośnik piezoelektryczny. Uczniowie stworzyli program, który miał za zadanie odgrywanie krótkiej melodyjki w niewielkich odstępach czasu, podobnie jak pozytywka.


marzec

Na zajęciach w ramach Laboratorium Przyszłości  w marcu uczniowie klasy 4 oraz 6 w ramach zajęć świetlicowych poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, tworzyli obwody tworząc miernik odległości na bazie ultradźwiękowego czujnika odległości HC-SR04. Odległość zmierzona za pomocą obwodu z Arduino była wyświetlana za pomocą monitora portu szeregowego.

styczeń i luty

Na zajęciach w ramach Laboratorium Przyszłości  w styczniu i lutym uczniowie klasy 4 oraz 6 w ramach zajęć świetlicowych poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, tworzyli obwody  na płytkach stykowych tworząc obwody, które sterowały diodą LED za pomocą przycisku, symulujące działanie świateł ulicznych, obwody z fotorezystorem, które sterowały diodami LED, obwody symulujące lampkę nocną zmieniającą kolor po wciśnięciu przycisku.


grudzień

Na zajęciach w ramach Laboratorium Przyszłości  w tym miesiącu uczniowie klasy 6 poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, tworzyli obwody  na płytkach stykowych łącząc ze sobą kilka diod LED, poznali prawo Ohma oraz wzór, pozwalający obliczyć prąd jaki powinien płynąć w obwodzie z diodą LED , aby jej nie uszkodzić, poznali również elementy elektroniczne zwane rezystorami oraz napisali program sterujący kilkoma diodami LED.

 


listopad

W listopadzie wykonaliśmy tylko 3 wydruki. Uczniowie pracują nad projektami ozdób choinkowych w Tinkercadzie. W grudniu wydrukują swoje pomysły.

W tym miesiącu kończymy z uczniami klasy 6 składanie robotów jeżdżących i przygotowujemy się do zaprogramowania ich. Aby poznać sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, uczniowie z klasy 6 zapoznali się z zestawami Starter Kit Mega 2560. Poznali podstawy programowania Arduino – programując diodę LED aby mrugała.
W ramach Laboratorium Przyszłości uczniowie klasy 5 również zapoznali się z platformą Arduino oraz podstawami programowania mikrokontrolerów.


październik

Kontynuujemy w ramach zajęć pozalekcyjnych składanie robota jeżdżącego Crossbot Remote Control Car Kit oraz rozpoczęliśmy składanie drugiego robota jeżdżącego Kuongshun Smartbot Car Kit.

Coraz więcej uczniów dołącza do drużyny Tinkercada aby tworzyć swoje projekty. W tym miesiącu kolejne wydruki projektów naszych uczniów.


wrzesień

robotyka

Uczniowie klasy 6 w ramach zajęć pozalekcyjnych mają możliwość poznania podstaw robotyki. Pierwszym zadaniem jest złożenie robota jeżdżącego Crossbot Remote Control Car Kit, aby możliwe było oprogramowanie robota.

druk 3D

W ramach zajęć świetlicowych w grupie III uczniowie klasy 4 uczą się projektować obiekty 3D w programie Tinkercad. Ciekawe projekty mogą przygotować do druku i wydrukować na drukarce 3D.