Drukarka 3D i robotyka

Drukarka 3D i robotyka

marzec

Na zajęciach świetlicowych uczniowie klasy 5 w ramach Laboratorium Przyszłości uczyli się oraz doskonalili swoje umiejętności obsługi programu Tinkercad tworząc projekty 3D do wydruku. Tworzyli własne projekty – gadżety, które mogą przydać się w domu, tworzyli również projekt plakietki dla uczniów uczących się obsługi Tinkercad, plakietki z napisem EKIPA TINKERCADA – po świętach wybór najlepszego projektu . Poznawali sposób przygotowania projektów  do druku oraz kilku uczniów wydrukowało swoje prace.

Na zajęciach kreatywnych w ramach Laboratorium Przyszłości  w marcu uczniowie klasy 5 utrwalali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino. Obwody, które tworzyli miały za zadanie kontrolowanie serwomechanizmu. W projekcie wykorzystano serwomechanizm typu micro, który był w zestawie wraz z arduino Mega. Uczniowie stworzyli program, oraz obwód w formie wirtualnej za pomocą programu Tinkercad, sprawdzili poprawność przygotowanego programu, następnie wykonali obwody wykorzystując mikrokontrolery arduino Mega2560.

luty

Na zajęciach kreatywnych w ramach Laboratorium Przyszłości  w lutym uczniowie klasy 5 poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, obwody, które tworzyli miały za zadanie mierzenie temperatury. W projekcie wykorzystano czujnik temperatury i wilgotności, który był w zestawie wraz z arduino Mega. Uczniowie stworzyli program, oraz obwód w formie wirtualnej za pomocą programu Tinkercad, sprawdzili poprawność przygotowanego programu w programie, następnie wykonali obwody wykorzystując mikrokontrolery arduino Mega2560.

Na zajęciach świetlicowych uczniowie klasy 5 w ramach Laboratorium Przyszłości uczyli się oraz doskonalili swoje umiejętności obsługi programu Tinkercad tworząc projekty 3D do wydruku. Tworzyli własne projekty – uchwyt na przewody do ładowania smartfonów, wieszak na słuchawki itp. Przygotowujemy się również do świąt wielkanocnych dlatego wykonaliśmy próbny wydruk pisanki przerobionej z rysunku dwuwymiarowego. Poznali sposób przygotowania projektów  do druku oraz kilku uczniów wydrukowało swoje prace.

 

styczeń

Na zajęciach kreatywnych w ramach Laboratorium Przyszłości  w styczniu uczniowie klasy 5 poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, obwody, które tworzyli miały za zadanie symulowanie świateł ulicznych dla samochodów oraz pieszych. W projekcie wykorzystano dwie diody czerwone, jedna pomarańczowa i dwie diody zielone oraz mikrostyk do przełączania świateł. Uczniowie stworzyli program, oraz obwód w formie wirtualnej za pomocą programu Tinkercad, sprawdzili poprawność przygotowanego programu w programie, następnie wykonali obwody na płytkach stykowych podłączonych do mikrokontrolerów arduino Mega2560.

Na zajęciach świetlicowych uczniowie klasy 3 i 5 w ramach Laboratorium Przyszłości uczyli się oraz doskonalili swoje umiejętności obsługi programu Tinkercad tworząc projekty 3D do wydruku. Tworzyli projekty własne projekty – serca z napisami. Uczennica klasy 5 przygotowała projekt swojego domu, który został wydrukowany – na zdjęciu widać wydruk z podporami w niektórych miejscach. Poznali sposób przygotowania projektów  do druku oraz kilku uczniów wydrukowało swoje prace.


grudzień

Na zajęciach kreatywnych w ramach Laboratorium Przyszłości  w październiku uczniowie klasy 5 poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, obwody, które tworzyli miały za zadanie sterowanie jasnością diody. W projekcie wykorzystano diodę koloru białego. Uczniowie stworzyli program, który miał za zadanie kontrolowanie jasności diody za pomocą potencjometru. Uczniowie wykonali obwody w formie wirtualnej w programie Tinkercad a następnie zrealizowali je na płytkach stykowych.

Na zajęciach świetlicowych uczniowie klasy 5 w ramach Laboratorium Przyszłości doskonalili swoje umiejętności z obsługi programu Tinkercad tworząc projekty 3D do wydruku. Tworzyli projekty ozdób choinkowych w związku ze zbliżającymi się świętami. Poznali sposób przygotowania projektu do druku oraz kilku uczniów wydrukowało swoje prace.


listopad

Na zajęciach świetlicowych uczniowie klasy 5 w ramach Laboratorium Przyszłości doskonalili swoje umiejętności z obsługi Tinkercada tworząc projekty 3D do wydruku. Tworzyli modele 3D swoich domów oraz zaczęli projektować ozdoby choinkowe w związku ze zbliżającymi się świętami. Poznali sposób przygotowania projektu do druku oraz kilku uczniów wydrukowało swoje prace.


wrzesień-październik

Na zajęciach kreatywnych w ramach Laboratorium Przyszłości  w październiku uczniowie klasy 5 poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, obwody, które tworzyli miały za zadanie sterowanie diodą RGB. W projekcie wykorzystano diodę RGB. Uczniowie stworzyli program, który miał za zadanie zapalanie się diody w różnych kolorach.  W ramach zajęć świetlicowych uczniowie klasy 5 w ramach Laboratorium Przyszłości doskonalili swoje umiejętności z obsługi Tinkercada tworząc projekty 3D do wydruku. Poznali sposób przygotowania projektu do druku oraz wydrukowali swoje prace.


kwiecień-maj-czerweic

Na zajęciach w ramach Laboratorium Przyszłości  w maju uczniowie klasy 4 w ramach zajęć świetlicowych poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, obwody, które tworzyli miały za zadanie generowanie dźwięku. W projekcie wykorzystano Buzer czyli mały głośnik piezoelektryczny. Uczniowie stworzyli program, który miał za zadanie odgrywanie krótkiej melodyjki w niewielkich odstępach czasu, podobnie jak pozytywka.


marzec

Na zajęciach w ramach Laboratorium Przyszłości  w marcu uczniowie klasy 4 oraz 6 w ramach zajęć świetlicowych poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, tworzyli obwody tworząc miernik odległości na bazie ultradźwiękowego czujnika odległości HC-SR04. Odległość zmierzona za pomocą obwodu z Arduino była wyświetlana za pomocą monitora portu szeregowego.

styczeń i luty

Na zajęciach w ramach Laboratorium Przyszłości  w styczniu i lutym uczniowie klasy 4 oraz 6 w ramach zajęć świetlicowych poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, tworzyli obwody  na płytkach stykowych tworząc obwody, które sterowały diodą LED za pomocą przycisku, symulujące działanie świateł ulicznych, obwody z fotorezystorem, które sterowały diodami LED, obwody symulujące lampkę nocną zmieniającą kolor po wciśnięciu przycisku.


grudzień

Na zajęciach w ramach Laboratorium Przyszłości  w tym miesiącu uczniowie klasy 6 poznawali sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, tworzyli obwody  na płytkach stykowych łącząc ze sobą kilka diod LED, poznali prawo Ohma oraz wzór, pozwalający obliczyć prąd jaki powinien płynąć w obwodzie z diodą LED , aby jej nie uszkodzić, poznali również elementy elektroniczne zwane rezystorami oraz napisali program sterujący kilkoma diodami LED.

 


listopad

W listopadzie wykonaliśmy tylko 3 wydruki. Uczniowie pracują nad projektami ozdób choinkowych w Tinkercadzie. W grudniu wydrukują swoje pomysły.

W tym miesiącu kończymy z uczniami klasy 6 składanie robotów jeżdżących i przygotowujemy się do zaprogramowania ich. Aby poznać sposób oprogramowywania mikrokontrolerów Arduino, uczniowie z klasy 6 zapoznali się z zestawami Starter Kit Mega 2560. Poznali podstawy programowania Arduino – programując diodę LED aby mrugała.
W ramach Laboratorium Przyszłości uczniowie klasy 5 również zapoznali się z platformą Arduino oraz podstawami programowania mikrokontrolerów.


październik

Kontynuujemy w ramach zajęć pozalekcyjnych składanie robota jeżdżącego Crossbot Remote Control Car Kit oraz rozpoczęliśmy składanie drugiego robota jeżdżącego Kuongshun Smartbot Car Kit.

Coraz więcej uczniów dołącza do drużyny Tinkercada aby tworzyć swoje projekty. W tym miesiącu kolejne wydruki projektów naszych uczniów.


wrzesień

robotyka

Uczniowie klasy 6 w ramach zajęć pozalekcyjnych mają możliwość poznania podstaw robotyki. Pierwszym zadaniem jest złożenie robota jeżdżącego Crossbot Remote Control Car Kit, aby możliwe było oprogramowanie robota.

druk 3D

W ramach zajęć świetlicowych w grupie III uczniowie klasy 4 uczą się projektować obiekty 3D w programie Tinkercad. Ciekawe projekty mogą przygotować do druku i wydrukować na drukarce 3D.