Szkoła Pozytywnego Myślenia

      Możliwość komentowania Szkoła Pozytywnego Myślenia została wyłączona

Raport wykonanego zadania październikowego przez uczniów

Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Uchaniach

Tematem przewodnim w miesiącu październiku było : Jak rozwijać samodzielność u uczniów i uczennic oraz budować motywację do nauki.

W ramach tego zadania uczniowie naszej szkoły  z chęcią i  zaangażowaniem wykonali następujące  działania:

Przedszkola oraz klasa I na zajęciach  z języka angielskiego prowadzonych przez panią Justynę Hajduk skorzystali z Projektu: Papier z duszą.  Znam swoje ciało- Części ciała. Podczas zajęć przypominali sobie oraz poznawali nowe nazwy części ciała. Zaśpiewali przy tym po angielsku  piosenkę „ Głowa ramiona…” z działaniami, aby zidentyfikować różne części ciała. Utrwalali także nazwy części ciała grając w gry planszowe i interaktywne. Śmiechu przy tym było co niemiara!

Grupa 6 latków oraz klasa II pod kierunkiem pani Danuty Łotysz praz pani Beaty Serafin realizowały zadania z Projektu: Zdrowie i samopoczucie. Podczas zajęć  szukali odpowiedzi  na pytania: Co możemy zrobić aby być zdrowym?; Co to znaczy prowadzić zdrowy tryb życia?  Co to są bakterie i wirusy? Jak żywność wpływa na nasze zdrowie? Jak można rozpoznać, że żywność jest zepsuta lub nie nadaje się do jedzenia?. Grupa 6 latków przygotowywała zdrową sałatkę wielowarzywną, ciasteczka dyniowe oraz zorganizowała Dzień zdrowego śniadania.

Klasa II omawiała piramidę Zdrowego Żywienia i stylu życia oraz przygotowała zdrowe owocowe szaszłyki. Szaszłyki miały nie tylko walory zdrowotne ale i również pięknie się prezentowały.

Klasa III wraz z panią Agnieszką Mech realizowała zadania z Projektu Kamera… Akcja! między innymi: Maraton gadania- gdzie za zadanie mieli opowiadać przez dłuższy czas o swoich zainteresowaniach. Starali się na koniec odpowiedzieć na pytania: Czy trudno jest  mówić bez przerwy na  jeden temat? Co było w tym łatwe ? Co okazało się trudne?

Następnym podjętym tematem było: Pobudzenie zmysłów. Początkowo uczniowie wymieniali zmysły oraz to czego można dzięki nim doświadczyć . Następnie mieli za zdanie rozejrzeć się dookoła oraz wypełnić ankietę w której mieli wypisać kilka rzeczy które można zobaczyć, usłyszeć, dotknąć, poczuć smak, poczuć zapach. Kolejnego dnia dzieci rysowały po cztery rzeczy które dzięki swoim zmysłom mogły doświadczyć podczas spaceru.

Tekst opracowała Agnieszka Mech