mLegitymacja w naszej szkole!

      Możliwość komentowania mLegitymacja w naszej szkole! została wyłączona

 

Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia – w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).

mLegitymację należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Więcej informacji w zakładce dla rodziców.

Aby uruchomić mLegitymację należy:

1) Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji. Wnioski prosimy składać w sekretariacie szkoły. Wniosek znajduje się tutaj -> Wniosek_mLegitymacja.

2) Wysłać na adres sekretariatu : sekretariat@szkolauchanie.pl jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą lub dodać zdjęcie w dzienniku elektronicznym zakładka uczeń→dane ucznia→dodaj zdjęcie

3) Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.

4) Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.

Instrukcja instalacji mLegitymacji dla uczniów i studentów 1.0

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel

Link do kreatora zdjęć do mLegitymacji oraz wniosek do dyrektora szkoły znajdziesz tutaj.
Następnie postępuj według instrukcji dostępnych na stronie kreatora zdjęć.