Pracownia kulinarna

Pracownia kulinarna

marzec

Dnia 20 marca klasa 8 na zajęciach kształtujących kreatywność korzystała z pracowni kulinarnej. Tym razem uczniowie przygotowali pyszne naleśniki, które konsumowane były z dżemem śliwkowym i wiśniowym.

 

luty

Na lekcji języka angielskiego klasa VI wykonała spagetti. Cały przepis i polecenia były  w języku angielskim.

styczeń

Dnia 10 stycznia klasa VI na zajęciach kształtujących kreatywność przygotowywała oraz konsumowała naleśniki. Uczniowie samodzielnie przygotowali ciasto a następnie smażyli naleśniki. Jako dodatki wykorzystaliśmy dżemy, nutellę i owoce. Efekty tej kulinarnej przygody wszystkim smakowały.

Grupy pięciolatków i sześciolatków w styczniu korzystając z pracowni kulinarnej zrealizowały kolejne wyzwania z programu Witaminki. W styczniu bohaterami programu były: cebula, buraczek, kalafior i papryka. Przedszkolaki wspólnie przygotowywały pyszne sałatki i kanapki. Podczas zajęć było pysznie, zdrowo i kolorowo.

grudzień

Przedszkolaki dzięki zapleczu kuchennemu upiekły i dekorowały pyszne świąteczne pierniczki.W ramach projektu „Ratujemy Gwiazdkę” klasa 8 dekorowała świąteczne ciasteczka.


listopad

8 listopada przypada Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Tego dnia dzieci z oddziałów przedszkolnych obchodziły Dzień Zdrowego Śniadania. Przedszkolaki po zapoznaniu się z talerzem zdrowego żywienia dzięki zapleczu pracowni kulinarnej samodzielnie komponowały zdowe śniadanie.

16.11.uczniowie klasy 7 realizując zagadnienia z biologii dotyczące zdrowego odżywiania korzystali z pracowni kulinarnej. W trakcie zajęć przygotowywali drugie śniadanie wykorzystując informacje z piramidy zdrowego żywienia.


wrzesień-październik

Pracownia kulinarna cieszyła sie bardzo dużą popularnością w październiku.
Uczniowie klasy IV na zajęciach z wychowawcą poznawali zasady zdrowego odżywiania.Uwieńczeniem tego było przygotowanie przepysznych owocowych sałatek w pracowni kulinarnej.Było smacznie, zdrowo i kolorowo!!!
W październiku grupy przedszkolne zrealizowały dwa wyzwania z projektu ,,Witaminki” Bohaterem pierwszego wyzwania był pomidor. Przedszkolaki zapoznały się z rożnymi odmianami pomidorów, a także przygotowały pyszne dania z pomidorami w roli głównej.
Kolejne wyzwanie było prawdziwą ucztą z dynią w roli głównej. W tym dniu królowały między innymi dyniowe placuszki, gofry, leniwe kluseczki, frytki.
Największym wyzwaniem dla przedszkolaków były dyniowe wypieki.
Dnia 16 października uczniowie klasy I rozpoznawali owoce za pomocą zmysłów, poznali budowę jabłka. Prowadzili degustację owoców i i ulubionych ciast z owocami.
Grupa sześciolatków rozpoczęła realizacje edukacyjnego projektu ,,Witaminki” od ,,Ogórkowego wyzwania”. Podczas zajęć w pracowni przedszkolaki podjęły próbę samodzielnego i bezpiecznego obierania, krojenia oraz kiszenia ogórków.
18 września klasa II zagościła w pracowni kulinarnej. Uczniowie na zajęciach rozwijających kreatywność przygotowaki surówkę ze zgromadzonych wcześniej w klasie warzyw korzennych.

czerwiec

Uczniowie klasy czwartej w ramach Laboratoriów Prszyszłości, dzięki zapleczu kuchennemu wykonali projekt edukacyjny „Matmistrz w kuchn”i Ich zadaniem było  robienie listy zakupów, przeliczanie kosztu drugiego śniadania oraz przeliczanie kalorii za pomocą aplikacji Fitatu. Następnie wykorzystanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i wykonanie kanapek i naleśników. Zajęcia odbyły sie na matematyce i języku polskim.


maj

12 mają 2023 roku uczniowie klasy IV w ramach lekcji języka angielskiegoodwiedzili pracownię kulinarną aby przygotować ulubione kanapki. Zajęcia miały służyć utrwaleniu poznanego na lekcjach języka angielskiego słownictwa nazywającego produkty

Na zajęciach kształtujących kreatywność uczniowie z klasy 5 przygotowywali pyszne kanapki. Najpierw wszystkie produkty zostały umyte i przygotowane a później każdy mógł sobie wykonać dowolną kanapkę. Przygotowanie szwedzkiego stołu z produktami pozwoliło każdemu wybrać ulubione produkty. Było pysznie i zdrowo.


kwiecień

W miesiącu kwietniu na zajęciach plastycznych uczniowie klasy piątej, dzięki zasobom pracowni kulinarnej, samodzielnie przygotowali masę solną, z której następnie wykonali płaskorzeźbę godła polskiego. Dalszy etap kolorowania nastąpi po świętach majowych.


marzec

W miesiącu marcu pracownia kulinarna cieszyła się ogromna popularnością.

Klas pierwsza gościła w pracowni aż dwa razy aby przygotować samodzielnie kolorową sałatkę owocową pełną witamin, a następnie pierwszaki wykorzystały samodzielnie w klasie wyhodowany szczypiorek i rzeżuchę i w pracowni kulinarnej przygotowały smaczną pastę z twarożkiem.

21 marca przedszkolaki  przygotowały zielone przyjęcie, aby uczcić nadejście wiosny. Było zdrowo, słodko i zielono. Mniam, mniam.

Natomiast klasa 4 na lekcji matematyki, dzięki zasobom pracowni kulinarnej, ćwiczyła ułamki realizując temat „Ułamek jako część całości”.Uczniowie dzielili produkty spożywcze i tym samym wykorzystywali więdzę matematyczną w praktyce.

.

 


luty

Klasa I na zajęciach z języka angielskiego, wykorzystując  zaplecze kuchenne, przygotowała z zimnej porcelany produkty spożywcze poznane na lekcji. Następnie dzieci  malowały je, powtarzając przy tym kolory. Ponadto uczniowie podpisywali wykonane produkty i segregowali je do odpowiedniej spożywczej kategorii, utrwalając w ten przyjemny sposób poznane na wcześniejszych lekcjach słownictwo. Klasa VIIIa przyłączyła się do obchodów Międzynarodowego Dnia Pizzy obchodzonego 9 lutego. Z tej okazji 14 lutego podczas zajęć z wychowawcą, uczniowie przygotowali i upiekli pizze ze swoimi ulubionymi dodatkami. Dnia 17.02.klasa VIIIb na zajęciach z wychowawcą doskonaliła swoje umiejętności kulinarne. Korzystając z urządzeń kuchennych w pracowni kulinarnej uczniowie przygotowali smaczne gofry.Po upieczeniu ozdabiali je według własnych pomysłów. Uczyli się też umiejętności panowana i organizowania własnej pracy.Było pysznie i kolorowo.Zajęcia dały uczniom wiele radości i satysfakcji.

 


styczeń

Uczniowie klasy VI podczas zajęć z wychowawcą omawiali aspekty zdrowego stylu życia. Jednym z nich jest zdrowe odżywianie. W ramach Laboratoriów Przyszłości uczniowie wykonali zdrową przekąskę z tortili, warzyw i wędlin, a także dowiedzieli się jak wyliczyć swoje BMI.


grudzień

Dnia 19 XII uczniowie klasy V podczas lekcji języka polskiego uczestniczyli w ,,podwieczorku”z panem Tumnusem, bohaterem lektury pt.,,Opowieści z Narnii.Lew, Czarownica i stara szafa”.Korzystając z zasobów pracowni kulinarnej zaparzyli świąteczną herbatkę, przygotowali ciasteczka i przenieśli się w magiczny świat Narnii, opowiadając o przygodach czwórki rodzeństwa. Aromat świątecznej herbaty i ciasteczek dostarczył uczniom wiele wrażeń związanych z opowieściami o niezwykłych wydarzeniach z lektury, ale też wprowadził w nastrój Świąt Bożego Narodzenia.

 

20 XII uczniowie klasy V podczas lekcji języka angielskiego utrwalali świąteczne słownictwo korzystając z zasobów pracowni kulinarnej. Dzieci dekorowały pierniczki, piły angielską herbatkę, słuchały angielskich piosenek świątecznych oraz ćwiczyli konwersację w języku angielskim.

Święta tuż, tuż, więc dzieci z grup przedszkolnych oraz z klasy III zgodnie z tradycją upiekły pyszne świąteczne pierniczki. Pięknie udekorowane ciasteczka czekają na Przedszkolna Wigilię.

 


listopad

Dnia 16 listopada uczniowie klasy II w ramach programu laboratoria przyszłości przygotowali domowe zapiekanki.Każde dziecko stworzyło własną zapiekankę, taką jaką lubi najbardziej. O tym,że zajęcia były wyjątkowo udane świadczyły puste talerze.

Dnia 9 listopada klasa 3 na zajęciach rozwijających kreatywność uczyła się jak ważne jest zdrowe śniadanie. Przygotowali kanapki pamiętając o zdrowym odżywianiu następnie wspólnie zasiedli do śniadania.  Klasa 8a również miała zajęcia  kulinarne z okazji dnia zdrowego śniadania. Zadaniem uczniów było wykoanie zdrowego, a zarazem pomysłowego śniadania.


październik

Obchodząc Dzień Dyni sześciolatki upiekły pyszne ciasto dyniowe.

W grupie 3-4 latków odbyły się zajęcia kulinarne, podczas których przedszkolaki przygotowywały gofry. Poznały kuchenne przybory, kroiły owoce i z pomocą pań przygotowały ciasto. Następnie samodzielnie ozdobiły gofry i przystąpiły do degustacji przygotowanych przysmaków. Smakowały wyśmienicie!

W ramach realizacji tematyki tygodnia ,,Jesień w sądzie” pięciolatki przygotowały kompot, a sześciolatki sałatkę owocową. Dzieci bardzo chętnie zaangażowały się w zajęcia, a degustacja kompotu i sałatki była bardzo przyjemna.

Dnia 19.10.2022 r. uczniowie klasy VII , VIII b oraz VIIIa mieli okazję wypróbować sprzęt kuchenny w pracowni kulinarnej podczas świętowania Dnia Chleba. W ramach zajęć uczniowie zapoznali się z procesem i etapami powstawania chleba oraz różnymi jego rodzajami. Następnie pod kierunkiem nauczycieli klasy VII i VIIIb przygotowali pyszne zapiekanki, a VIIIa- smażony chleb w jajku.Opiekunowie zwracali uwagę na bezpieczeństwo, zgodną współpracę i kreatywność uczniów.
Było smacznie i wesoło.

13 października na zajęciach kształtujących kreatywność w klasie 5 uczniowie wykonywali sałatki owocowe w postaci owocowych mandali. Powstały zdrowe i smaczne sałatki w nietypowej formie.

28 września obchodzimy Światowy Dzień Jabłka, przy tej okazji uczniowie klas VI, VII i VIII a uczestniczyli w zajęciach promujących zdrowe odżywianie i walory zdrowotne jabłek. Klasa VII i VIIIa zorganizowały zajęcia w pracowni kulinarnej. Klasa VII przygotowała deser z jabłkiem w roli głównej. Klasa VIIIa wykonała szaszłyki owocowe, w których bazą było jabłko.


wrzesień

 

W poniedziałek 26 września uczniowie klasy szóstej i siódmej po raz pierwszy mieli okazję przebywać w naszej nowej kuchni. Temat lekcji plastyki brzmiał: „Smacznie, zdrowo, kolorowo”. Każdy starał się wykonać jak najsmaczniejszą kanapkę, opowiadając przy tym jakie kolory znajdują się w produktach spożywczych. Wszystko było pyszne.