WYCIECZKA W BIESZCZADY

Możliwość komentowania WYCIECZKA W BIESZCZADY została wyłączona

W dniach 31 maja – 2 czerwca uczniowie klas IV – VII naszej szkoły brali udział w wycieczce w Bieszczady.

Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie zamku w Krasiczynie.W tym pięknym, renesansowym zamku urodził się m. in. kardynał Adam Sapieha, duchowny, który  wyświęcił na kapłana Karola Wojtyłę. W krasiczyńskim zamku oglądaliśmy nie tylko komnaty, ale też zeszliśmy do lochów, gdzie zgromadzone są różne narzędzia tortur. Spacerowaliśmy również po parku otaczającym zamek. Następną atrakcją był rejs po Jeziorze Solińskim. Nasz statek nosił nazwę “Demon Bieszczad” i miał prawdziwie piracki wystrój. Mieliśmy też okazję do przejścia po zaporze solińskiej. Później pojechaliśmy do miejscowości Myczkowce, gdzie zwiedziliśmy Ogród Biblijny oraz Park Miniatur, który skupia makiety drewnianych kościołów i cerkwi. Na zakończenie tego dnia weszliśmy do “Chatki Wariatki”, czyli domku na głowie. Dużo frajdy i śmiechu sprawiło chodzenie po pomieszczeniach, gdy wszystko jest “do góry nogami”.

Drugiego dnia, po śniadaniu, wybraliśmy się na spacer Połoniną Wetlińską. Idąc po zalesionych ścieżkach i odsłoniętych polanach podziwialiśmy przepiękne widoki bieszczadzkich szczytów i połonin. Po tym pełnym wrażeń dniu czekała nas jeszcze jedna atrakcja – wspólne ognisko i pieczenie kiełbasek.

Ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy od  przejazdu Bieszczadzką Kolejką Leśną. Ta wąskotorowa kolejka wiozła nas przez malownicze tereny, obok górskich potoków i siedlisk zwierząt. Naszą stacją na odpoczynek była Balnica, niewielka miejscowość przy granicy ze Słowacją. Podczas postoju można było się napić herbaty czy zjeść np. oscypka. Następnym miejscem, które odwiedziliśmy tego dnia był skansen w Sanoku. W tym największym w Polsce muzeum etnograficznym oglądaliśmy m. in.  dwór szlachecki, remizę strażacką, chaty rzemieślników i mieszkańców wsi, cerkiew oraz dawną szkołę. Mogliśmy się przekonać, jak dawniej żyli mieszkańcy tego regionu. W drodze powrotnej wstąpiliśmy jeszcze do McDonald’sa i zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do domu. Wyjazd zorganizowała Katarzyna Podgórska – Smoła a opiekę również sprawowali: Marzena Czerwonka i Romuald Nowak.